расклинцовка щебня

Расклінцовка щебеню

Щоб забезпечити для дороги або фундаменту міцну, довговічну і, головне, нерухому подушку, був розроблений метод расклінцовкі щебенем. Це простіше і дешевше, ніж бетонування. Для облаштування підстави дорожнього покриття потрібен тільки щебінь і трамбують техніка.

Суть методу расклінцовкі

Сам по собі щебінь – сипучий матеріал. Щоб створити з нього не схильне до деформацій і здатне витримувати великі динамічні навантаження покриття, його можна доповнити в’язким матеріалом. Бітумом або бетоном. Але можна обійтися і без нього.

Заклинки щебенем – це спосіб ущільнення щебеневої подушки, при якому порожнечі між великими зернами заповнюються дрібнішими фракціями і щільно трамбуються. Може бути використаний щебінь 2-х або 3-х різних фракцій.

На першому етапі, після виконання підготовчих робіт – розчищення і вирівнювання грунту, укладається крупнозернистий щебінь. Фракція 40-70 мм. Він розрівнюється і ущільнюється за допомогою катка або віброплити.

Відзначимо, що для створення автомобільного полотна, покриття для залізничних колій або аеродрому необхідно строго дотримуватися нормативів і дотримуватися технології, то для приватного будівництва можуть бути використані альтернативні методи ущільнення.

Зверху насипається щебінь з меншим розміром зерна – від 20 до 40 мм. Він знову ретельно трамбується. При цьому, щоб полегшити процес, покриття рясно змочується водою. Третій шар щебеню має зерно 5-10 мм.

При трамбування дрібні зерна проникають в порожнечі між великими, заклинюючи їх між собою. В результаті утворюється однорідне щільне нерухоме покриття. Расклінцовка щебеню дозволяє створити монолітне, пружне підставу, добре розподіляє динамічне навантаження на грунт. Це значно підвищує експлуатаційні якості і подовжує термін служби покриттів.

Сфера застосування

Метод знайшов широке поширення як в промисловому, так і в приватному будівництві.

Із застосуванням расклінцовкі зводяться висотні будівлі, злітно-посадкові смуги, швидкісні траси, залізниці і великі відповідальні промислові об’єкти, наприклад мости.

Щебінь за способом заклинювання застосовується для прокладки сільських і під’їзних доріг, що не випробовують великих навантажень. Для закладення підвалин будинків приватних будинків, забутовки опорних стовпів, облаштування прибудинкової території.

расклинцовка

Як вибирати щебінь для расклінцовкі

Для облаштування будівель важливого господарського призначення вкрай важливим є використання матеріалу, що відповідає всім необхідним вимогам. Без цього не домогтися якісного покриття. Є цілий ряд показників, які повинні бути враховані при виборі щебеню для расклінцовкі.

Походження

За своїм походженням щебінь може бути:

  • гранітним;
  • габро;
  • діорітовая;
  • базальтовим;
  • серпентинітовому;
  • амфиболитовой;
  • мармуровим;
  • вапняковим.

Останній, як найменш міцний, використовується тільки в приватному будівництві.

Гранітний щебінь є найміцнішим по всіх характеристиках.

Більш детально ознайомитися з видами щебеню, які можна купити у компанії Бос Технолоджи, можна за посиланням https://www.bosstechnology.com.ua/ua/produktsiya/shhebin/.

Фракційний склад

Для расклінцовкі необхідний щебінь 2-3 різних фракцій.

В основу насипається найбільше зерно, що приймає на себе основне навантаження. Відповідно до Держстандарту це повинна бути фракція 40-70 або 70-120 мм. При будівництві середньо і малонавантажених об’єктів, допустимо використання інших стандартів в межах діапазону.

Для розклинювання застосовується матеріал з фракцією 20-40 і 10-20 мм. Фінішне заклинювання проводиться зерном 5-10 мм. Припустимо з цією метою використовувати гранітний відсів або щебінь нестандартних фракцій.

Міцність

Для відповідального будівництва використовується міцний матеріал марок від 1000 і вище. Для інших цілей застосовують матеріал магматичного походження від М 800, з осадових порід – М 600. В основу укладається щебінь з міцністю вище мінімум на 1 марку.

Лящадність

Лещадністю називається плоске, схоже на рибу ляща, зерно. Воно погано піддається трамбування. Для расклінцовкі слід брати щебінь з зерном кубічної форми 1 і 2-ї групи з відсотком лещадністю не більше 15. Для приватних потреб підходить щебінь з лещадністю до 35%, групи 3 і 4.

Морозостійкість

Морозостійкість матеріалу це умовна кількість циклів заморозки-розморозки, яке він здатний витримати не руйнуючись. Вона позначається латинською буквою F. У погодних умовах середньої смуги, де зимова температура досягає показників до -30 градусів цей показник матеріалу повинен відповідати марці F100 і вище.

Водопоглинання

Матеріал, нагодований водою, має гірші показники міцності і морозостійкості. На здатність до водопоглинання впливає наявність пір, кількість домішок пилу і глини. Тому пористий щебінь не застосовують для расклінцовкі.

Водостійкість

Водостійкість визначається за кількістю в породі водорозчинних солей. Вимірюють за рівнем втрати маси після вимочування. Втрата маси в 1% прирівнюється до М1, втрата \ 2-3% маси – М2. Цей показник важливий, якщо заплановано будівництва на грунтах, насичених вологою.

Вміст зерен слабких порід

Зерна більш слабких порід можуть бути включені в матеріал будь-якого походження. При навантаженнях вони схильні швидко руйнуватися, приводячи до деформацій. Для дорожнього покриття використовують щебінь з відсотком домішки не вище 10.

Насипна щільність

Це кількість щебеню на 1м3. Показник тим нижче, чим більше фракція. Варто врахувати, що більш лещадністю матеріал має також велику насипну щільність. Цей параметр важливий при розрахунку витрати щебінки на будівництво дороги. Якщо перевести кг в куби, можна також легко визначити кількість транспорту для перевезення матеріалу.

Щоб визначити, скільки щебеню піде на расклінцовку, можна скористатися спеціальними калькуляторами.

Радіоактивність

Всього класів радіоактивності 4:

  • 1-й – до 370 Бк / кг;
  • 2-й – до 740 Бк / кг;
  • 3-й – до 1500 Бк / кг;
  • 4-й – від 1500 Бк / кг.

Перший, як найбезпечніший використовують в будь-якому будівництві. Другий допустимо при зведенні пром об’єктів, що знаходяться поза межами житлової зони. Третій – для прокладки віддалених від населених пунктів доріг. Четвертий – тільки з дозволу Сан-епід служби на значній відстані від місць поселень.