Укладка асфальта на щебеночно-песчаную смесь

Укладання асфальту на щебенево-піщану суміш

Надійність та міцність укладання асфальту на щебенево-піщану суміш визначається відповідно до рівня якості складових, їх правильного перемішування, підтримання температури при виготовленні та зберіганні. Варто враховувати той факт, що місце укладання асфальтованого покриття повинно бути близько до його місця виготовлення. Це дозволяє скоротити час для транспортування матеріалу та збереження його основних властивостей.

До переваг укладання асфальту на ЩПС належить:

  • демократична вартість (особливо за невеликого тоннажу);
  • швидке виготовлення;
  • довгий термін експлуатації (при дотриманні основних умов виробництва та укладання);
  • просте та швидке укладання за наявності спеціалізованого обладнання.

Щоб досягти покращеної якості та багатофункціональності матеріалу, потрібно правильно підбирати ефективні суміші.

Технологічний процес укладання асфальтованого покриття на ЩПС

Якщо роботи здійснюються на ЩПС, технологія укладання повинна суворо дотримуватися. Технологічний процес полягає у таких етапах.

  1. Доставка будівельних матеріалів об’єкт.
  2. Правильна підготовка основи.
  3. Укладання основи. Фахівці рекомендують просочувати основу спеціальними засобами, щоб під час експлуатації у ґрунт не провалювалася подушка.
  4. Укладання подушки. Вибирається фракція залежно від майбутнього навантаження.
  5. Просочення подушки складом з бітуму та емульсій.
  6. Монтаж бордюрів.

Остаточним етапом укладання на ЩПС є асфальтування. Цей процес вважається одним з найголовніших і здійснюється шляхом піддавання ЩПС вібропресування або ущільнення ділянки із застосуванням ковзанки ручного типу, вага якої становить більше 100 кг.

Укладання асфальту на щебенево-піщану суміш

Функції складових елементів

Асфальтобетон, у складі якого є мінеральний порошок, виготовляється з натуральних бітумів. В даний час застосовується бітум, отриманий шляхом переробки нафти в процесі нагрівання рідких вуглеців. Цей вид в’яжучої речовини вважається одним із найбільш затребуваних елементів для асфальтного покриття.

В асфальтобетонній суміші основні функції виконують гравій, гранітний щебінь або пісок. Пісок потрібен для правильного розподілу тиску всередині асфальту та заповнення порожнього простору, що утворився між гравієм.

З’єднання бітуму та піску виконує функції суміщення великих фракцій каменю, при цьому утримує їх за межами шару.

Категорія асфальтобетону та його сфера експлуатації визначається за рахунок розміру щебеню та гравію.

Асфальтоване покриття за щільністю поділяється на групи залежно від використовуваних фракцій:

  • щільні (фракція 5-10 міліметрів) – застосовуються для укладання тротуарів та дворів у приватних будинках;
  • пористі (фракція 10-20 мм) – нижній шар у багатошарових дорогах;
  • високопористі (фракція варіюється в межах 20-40 мм) – застосовуються при асфальтуванні доріг для транспортних засобів.

Такі різновиди за щільністю дозволяють визначати властивості асфальту до пропускання вологи та можливості її відведення у шар дренажу. Тому матеріал з високим рівнем пористості відрізняється складною технологією укладання, але при цьому виділяється тривалим терміном експлуатації.

Вплив температурних коливань асфальту на технологію ущільнення

Ущільнення асфальту дуже впливає на термін експлуатації дорожнього покриття. Якщо його було виконано неправильно, то майбутньому на асфальті з’являються дефекти як тріщин і хвиль.

Головне правило укладання асфальту ґрунтується на дотриманні його температури.

На ущільнення під час укладання суміші гарячого типу великий вплив робить температура. Спочатку вона має коливатися в межах 100-145 градусів. Ущільнювальний процес повинен проводитися одразу після укладання. Основний етап проводиться за нормальної температури 100 градусів, щоб гарантувати необхідний рівень ущільнення.

Якщо асфальтобетонна суміш складається на 50% із щебеню, то укладання потрібно починати за нормальної температури 150 градусів.

Категорично забороняється проводити ущільнення за температурного значення 70-80 градусів. Винятком є ​​суміші, в яких містяться активований мінеральний порошок та ПАР.

Які матеріали використовуються для асфальтування на щебінь?

При використанні ЩПС на дорогу використовуються різні види матеріалів.

Різновиди матеріалів:

  • АБС (асфальтобетон). Це суміш смол з бітуму, яка виконує функції піску та сполучного компонента. Найчастіше застосовується на дорогах, де немає постійного руху. Під час виробництва температура асфальтобетонної суміші може становити 200 градусів. Відмінною характеристикою є високий рівень міцності. Також АС (гарячий асфальт) грає роль клейкої складової асфальту. Перевезення готової суміші повинно здійснюватись при температурі не менше 130 градусів. За інших значень для укладання вона буде непридатна.
  • Холодний асфальтобетон. Основна відмінність від гарячого типу полягає у включенні до складу спеціальних розчинників. Укладання проводиться за температури до -10 градусів.
  • Рідкий асфальт. Виготовляється зі старого покриття. Застосовується для ремонту верхніх слів доріг.
  • Щебінь. Цей матеріал застосовується під час виробництва АБС. Перед використанням рекомендується ретельно просіювати.
    Пісок – застосовується для виробництва АБС, АС та основи.
  • Бітум. Основний елемент для виготовлення асфальту та обробки основи.
  • Також додатковим матеріалом для укладання асфальтобетонної суміші є присадки. Їхньою основною функцією є зміна властивостей в’яжучих елементів або суміші.

готовий асфальт

Мінімальний шар укладання

Розмір ущільнення різноманітними самохідними та ручними пристроями залежить від товщини шару.

Укладання асфальту на ЩПС здійснюється в кілька шарів:

  • пісок – 10-15 сантиметрів;
  • щебінь – 10-15 сантиметрів;
  • підстилаючий шар.

При асфальтуванні ділянок основним правилом є дотримання процесу технології та наявність необхідних матеріалів.